Reînnoirea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică și transmiterea acestuia către ANAF
Pentru accesarea sistemului RO e-Factura, este nevoie de înregistrarea persoanelor juridice în Spațiul Virtual Privat (SPV), folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică valabil, emis pe numele reprezentantului legal, al reprezentantului desemnat sau al împuternicitului societății.
Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică este valabil pe o perioadă de 1, 2 sau 3 ani, în funcție de opțiunea aleasă în momentul achiziției.
După expirarea valabilității semnăturii electronice și reînnoirea ei sau în oricare din următoarele situații:
– schimbarea furnizorului de certificat digital calificat, dar datele de înregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume) sunt aceleaşi;
– primirea unui token nou (în caz de pierdere, deteriorare),
va trebui să trimiteți către ANAF un nou document de confirmare al semnăturii electronice.
Acest lucru se face semnând documentul de confirmare pus la dispoziție de emitentul semnăturii, folosind NOUL certificat, pe care îl retrimiteți către emitentul semnăturii să îl semneze, iar apoi îl încărcați pe site-ul ANAF.
Cum transmit documentul de confirmare pentru semnătura electronică reînnoită după expirare, pe site-ul ANAF?
În cazul în care ați reînnoit certificatul digital calificat de semnătură electronică, va trebui să transmiteți către ANAF, un nou document de confirmare valabil pentru semnătura electronică reînnoită. Acest document de confirmare este singurul act care va trebui transmis în oricare din cazurile enumerate mai sus.
Pentru a transmite documentul de confirmare obținut după înnoirea valabilității semnăturii electronice, după schimbarea furnizorului de semnătură electronică sau după reemiterea unui nou token în caz de pierdere sau deteriorare a celui vechi, veți accesa site-ul anaf.ro, meniul Servicii Online > Inregistrare Utilizatori > Depunere Declaratii > Declaratii Electronice > Persoane Juridice.
După transmiterea documentului, veţi primi pe adresa de mail, o confirmare cum că noul număr al certificatului a fost introdus în baza de date a ANAF.
Acest lucru vă va permite accesarea Spațiului Virtual Privat și transmiterea facturilor emise în sistemul RO e-Factura.
Aveți aici un mic ghid pus la dispoziție de ANAF pentru reînnoirea accesului la SPV: Ghid Reinnoire Certificate Calificate.
Comentariul tau a fost trimis cu succes!